Itt is igaz a mondás: ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is az. Ha véletlenül szembejön veled egy olyan ár, ami valószerűtlenül alacsony, akkor ne nagyon reménykedj benne, hogy az a termék valaha megérkezik.

A H&M-es botrány óta ezzel sokan tisztában vannak.

 

Emlékeztek tavaly, mikor rendszerhiba miatt 90 és 190 forintokért árultak ruhákat? A végén senki nem kapta meg, amit rendelt, óriási balhé volt, és sokan hőzöngtek, hogy márpedig a cég köteles kiszállítani a termékeket. Pedig nem.

 

A héten azonban az egyik közösségi oldal akciós csoportjában ismét felkapta a fejét a „fillérekért árulnak cuccokat” őrület, és gondoltam, hogy teszek egy próbát, csak, hogy megírhassam nektek a végeredményt, amit előre borítékoltam, de azért kíváncsi is voltam, hogy hogyan zajlik egy ilyen ügylet.

A bonprix.hu oldalon 34 forintért árultak tankini felsőt. Persze csak a 36-os méretet, de sebaj (én 38-as vagyok), egyébként sem hordok ilyet, a teszt kedvéért rendeltem egyet. Sőt valaki megosztott egy 10 %-os kupon kódot, amihez ingyen házhoz szállítás is járt.

 

Itt már gurultam a nevetéstől,

 

…mondom, ha mégis kiszállítják a csomagomat ingyen, egye fene, még borsos borravalót is adok a futárnak, akár az érték 100 %-át (ez esetben ez ugye 31 forintra redukálódott a kedvezmény miatt).

 

Vártam, vártam a visszaigazolást, meg is érkezett. Egyre kíváncsibb lettem, hogy mi sül ki a dologból, bár nem tápláltam túlzott reményeket azzal kapcsolatban, hogy valóban pozitív lesz a végkifejlet.

 

 Újabb várakozás következett,

 

…majd persze jött a – nem túl meglepő – feketeleves: e-mail érkezett, hogy a termék elfogyott, sajnos nem tudjuk most kiszállítani!

 

El kell ismernem azonban, hogy nagyon ügyes marketing húzás ez.

 

Ugyanis mi történt? Ingyen megkapták az adataimat, hiszen regisztráltam, megadtam a nevemet, címemet, telefonszámomat. Sőt, mivel felajánlottak egy 1500 forintos kupont, ha feliratkozom a hírlevelükre, így az e-mail címem is az adatbázisukban landolt.

 

Önként és dalolva besétáltak sokan a csapdába

 

Nálam igazából most ez egy teszt része volt, de sokan hasonlóan hozzám, szintén megtették ugyanazt. Szerintem direkt ilyen akciós csoportokba beépülnek embereik és ajánlgatják ezeket az irreális áron lévő termékeket, hogy ráharapjanak az emberek. Olcsóbb, mint hirdetni vagy egyéb marketing csalit bevetni azért, hogy feliratkoztassák őket a hírlevélre.

 

Az 1500 forintos kupont csak úgy lehet beváltani, ha több, mint 6000 forintért rendelek

 

…így mindenképpen el kell költenem náluk 4500 forintot. Tényleg ügyesek, meg kell hagyni. Gondolom egyre több ilyen „akcióba” futhatunk majd bele, a webshopok meg simán elintézik annyival, hogy „bocs, rosszul lett kiírva az ár, emberi hiba, nekünk is jogunk van az elállástól” stb.

Hiszen ha túl alacsony az ár, akkor nem kötelezhetjük az üzletet, hogy azon az áron szállítsák ki a megrendelt terméket, mert nekünk is tudnunk kell ilyenkor, hogy nem lehet reális az az ár. Ha éppen balhézni támad kedvünk, mint a H&M-es ügy után.

Egy webshopból történő rendelés esetén egy automatikus visszaigazolás érkezik a vásárló e-mailjére, ami még nem azt jelenti, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket, csak a rendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja.

De a tévedésből vagy programhiba miatti alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a megrendelt termék leszállítására, mert a szerződés nem jött létre.

 

Figyeljünk tehát oda az ilyen „akciókra”

 

Ne dőljünk be, ne akarjunk valótlan árakon vásárolni. Mert tényleg előfordulhat emberi mulasztás is, és olyankor valakinek ezért fizetnie kell. Vagy a dolgozónak, aki elrontotta, vagy pedig a tulajdonosnak.

 

Ne akarjunk senkit meg megrövidíteni!

 

Ne akarjunk túl olcsón hozzájutni dolgokhoz, mert a végén mi esünk bele a kereskedők csapdájába, mint ezekben az utóbbi esetekben, mikor a cél egyértelműen az adatszerzés és új leendő vásárlók toborzása volt. Mert nem kétlem, hogy egyszer én is vásárolok náluk valamikor.

 

Megváltozott a marketing ez tény.

 

Egyre kevesebb az óriásplakát, egyre több a hírlevélre való „feliratkoztatós csali” (tényleg ez a neve). Ami nem baj, mert legalább nem nyomják az arcunkba a termékeket, egyre több helyen élvezhetjük utazás közben a tájat, és az e-mail címünkért a legtöbb helyen kapunk valamit. Egy ajándékot. Egy tanulmányt, egy e-bookot, egy videót, egy oktatóanyagot. És később is érdekes tartalommal körítve árulnak nekünk dolgokat.

 

Amit vagy megveszünk, vagy nem. Ez már rajtunk áll.

 

Ha már akciók: hamarosan újra indul a heti akciós rovatunk, amiben sok ötletet adunk, hogy hétről-hétre mit főzhettek az olcsóbban megvásárolt termékekből, vagy hogy hogyan dolgozd fel, hogy máskor jól jöjjön az időspórolás

 

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod. Ha van kedved tovább olvasni, a bejegyzés alatt hasonló cikkeket találsz, nézd meg őket, hátha valami még felkelti az érdeklődésedet.

Ha szeretnél praktikus háztartási tippeket, akkor lájkold a facebook oldalunkat, minden héten hasznos tanácsokat osztunk meg Veled!